4.8. Вказівки з проведення інструктування учнів з безпеки життєдіяльності

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України  №1/11-1927 від 06.05.04 

(Методичні рекомендації щодо облаштування і використання кабінету інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів.- Посібник для вчителів. - К.: ”НПУ імені М.П.Драгоманова“ 2004.- 2,1 др.ар.)

 

З метою виховання в учнів свідомого ставлення до роботи у КІІКТ, засвоєння ними правильних, безпечних прийомів і методів роботи проводиться інструктування і навчання учнів з безпеки життєдіяльності і гігієни праці.

Основним документом, який регламентує правила безпеки життєдіяльності, є затверджені у встановленому порядку Правила безпеки життєдіяльності.

Інструктування і навчання проводиться з усіма учнями на вступному занятті у кабінеті і перед проведенням практичної роботи.

На ввідному інструктуванні учитель ознайомлює учнів з правилами розпорядку, правилами поведінки, правилами безпеки життєдіяльності, з джерелами небезпеки і з відповідними заходами, які дозволяють уникати небезпеки.

Ввідне інструктування проводить завідувач кабінету (учитель) у формі лекції або бесіди.

Інструктування перед роботою на ПЕОМ доповнює ввідне інструктування. Метою цього етапу навчання є ознайомлення учнів з правильною організацією робочого місця, можливими небезпеками під час виконання конкретної роботи.

Після завершення інструктування учитель фіксує проведення заходу у журналі (зразок журналу подано у Додатку 2) і дозволяє розпочати самостійну роботу тільки після того, як переконається у тому, що учні засвоїли правила поведінки і правила безпеки життєдіяльності.

Інструктування на робочому місці повинне бути коротким, містити чіткі і однозначні вказівки, супроводжуватись демонструванням правильних і безпечних прийомів праці.

У процесі виконання практичних робіт учитель систематично контролює виконання вказівок кожним учнем.

«ЗАТВЕРДЖУЮ»                            «УЗГОДЖЕНО»
   Директор школи                  Голова профспілки
   __________СМ Аксьонов                   _________
  «___»_________2011 р.               «___»_________2011 р.
 
 
ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК
питань вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності
для вихованців, учнів, студентів, курсантів,
слухачів, аспірантів
 
     1.Загальні  відомості  про  заклад  освіти,  його  структуру (кабінети, лабораторії,
 майстерні, спортзали  тощо). Види  та джерела  небезпеки  в  навчальних   приміщеннях,   на   
спортивних
     2.Загальні правила поведінки  під час навчально-виховного процесу. Обставини та  
причини  найбільш  характерних   нещасних випадків, що сталися в навчальних закладах.
     3.Вимоги пожежної безпеки в навчальному закладі.  Знайомство з Правилами пожежної 
безпеки для закладів, установ, організацій і підприємств системи освіти України 
     4.Радіаційна безпека, дії у разі надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру.
     5.Безпека дорожнього руху. Поведінка на вулиці, знайомство з правилами дорожнього руху.
     6.Побутовий травматизм,  попередження та дії у разі нещасних випадків у побуті.
     7.Перша (долікарська) медична допомога у разі нещасних випадків, надзвичайних подій тощо.
 

 

 

Конструктор сайтов - uCoz