4.8. Вказівки з проведення інструктування учнів з безпеки життєдіяльностіРекомендовано Міністерством освіти і науки України №1/11-1927 від 06.05.04 (Методичні рекомендації щодо облаштування і використання кабінету інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів.- Посібник для вчителів. - К.: ”НПУ імені М.П.Драгоманова“ 2004.- 2,1 др.ар.)
З метою виховання в учнів свідомого ставлення до роботи у КІІКТ, засвоєння ними правильних, безпечних прийомів і методів роботи проводиться інструктування і навчання учнів з безпеки життєдіяльності і гігієни праці. Основним документом, який регламентує правила безпеки життєдіяльності, є затверджені у встановленому порядку Правила безпеки життєдіяльності. Інструктування і навчання проводиться з усіма учнями на вступному занятті у кабінеті і перед проведенням практичної роботи. На ввідному інструктуванні учитель ознайомлює учнів з правилами розпорядку, правилами поведінки, правилами безпеки життєдіяльності, з джерелами небезпеки і з відповідними заходами, які дозволяють уникати небезпеки. Ввідне інструктування проводить завідувач кабінету (учитель) у формі лекції або бесіди. Інструктування перед роботою на ПЕОМ доповнює ввідне інструктування. Метою цього етапу навчання є ознайомлення учнів з правильною організацією робочого місця, можливими небезпеками під час виконання конкретної роботи. Після завершення інструктування учитель фіксує проведення заходу у журналі (зразок журналу подано у Додатку 2) і дозволяє розпочати самостійну роботу тільки після того, як переконається у тому, що учні засвоїли правила поведінки і правила безпеки життєдіяльності. Інструктування на робочому місці повинне бути коротким, містити чіткі і однозначні вказівки, супроводжуватись демонструванням правильних і безпечних прийомів праці. У процесі виконання практичних робіт учитель систематично контролює виконання вказівок кожним учнем. «ЗАТВЕРДЖУЮ» «УЗГОДЖЕНО» Директор школи Голова профспілки __________СМ Аксьонов _________ «___»_________2011 р. «___»_________2011 р. ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК питань вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності для вихованців, учнів, студентів, курсантів, слухачів, аспірантів 1.Загальні відомості про заклад освіти, його структуру (кабінети, лабораторії, майстерні, спортзали тощо). Види та джерела небезпеки в навчальних приміщеннях, на спортивних 2.Загальні правила поведінки під час навчально-виховного процесу. Обставини та причини найбільш характерних нещасних випадків, що сталися в навчальних закладах. 3.Вимоги пожежної безпеки в навчальному закладі. Знайомство з Правилами пожежної безпеки для закладів, установ, організацій і підприємств системи освіти України 4.Радіаційна безпека, дії у разі надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру. 5.Безпека дорожнього руху. Поведінка на вулиці, знайомство з правилами дорожнього руху. 6.Побутовий травматизм, попередження та дії у разі нещасних випадків у побуті. 7.Перша (долікарська) медична допомога у разі нещасних випадків, надзвичайних подій тощо.
|
|
|