№ з/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
Практична робота
|
Тема 1. Основи роботи за комп’ютером
Обчислювальна система. Історія розвитку обчислювальної техніки (5 год.)
|
1
|
Що таке інформатика. Галузі знань, з якими пов’язана інформатика.
Поняття інформації. Умови існування інформації. Дії з інформацією. Властивості інформації.
Огляд історії розвитку обчислювальної техніки.
|
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Допоміжні матеріали\Володін\paragraph01.Історія розвитку.ppt
|
2
|
Структура комп’ютера за фон Нейманом. Архітектура комп’ютера. Основні модулі комп’ютера та їхні характеристики. Пристрої введення та виведення інформації.
|
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_2Архітектура\paragraph02-Архітектура ПК.ppt
|
3
|
Операційні системи
Апаратне та програмне забезпечення.
Класифікація програмного забезпечення. Операційні системи та їхнє призначення.
Інструктаж з техніки безпеки у процесі роботи на комп’ютері.
Перше знайомство з ОС Windows. Призначення. Базові поняття ОС Windows (Робочий стіл, піктограми, ярлики, кнопки, Панель задач, кнопка Пуск, контекстне меню). Дії з маніпулятором миша.
Вікна, їх види, основні елементи, режими відтворювання вікон, зміна розмірів та переміщення по екрану.
Запуск програм на виконання.
Папка та файл. Правила записування назв файлів та папок.
Пошук файлів та папок. Шлях до файлу чи папки.
|
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_3_почнемо працювати\paragraph03_Почнемо працювати.ppt
Практична робота № 1
„Знайомство з основними елементами інтерфейсу ОС Windows”
ADTester\ Інформатика\Історія обчислювальної техніки
|
4
|
Методи створювання, копіювання, переміщання та видалення папки, файлу та ярлика.
|
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_4_працюємо з файлами\paragraph04_Працюємо з файлами.ppt
Практична робота № 2
„Робота з файлами і папками”
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Засоби оцінювання\Урок_4_Робота з файлами\Навчально-тренувальні завдання.ppt
|
5
|
Основи роботи з дисками. Архіватори. Віруси та антивірусні програми
Поняття про комп’ютерні віруси. Ознаки зараження комп’ютера комп’ютерним вірусом. Види комп’ютерних вірусів. Призначення антивірусних програм.
Призначення форматування. Методи форматування дискет.
Призначення архіваторів. Етапи створення архівів та видобування файлів з архіву.
|
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_5_Архіви\paragraph05_Віруси.ppt
Практична робота № 3
„Робота з дисками. Архівування та розархівування файлів”
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Засоби оцінювання\Урок_5_Архіватори.Вірус\Практична робота №3.ppt
Та
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_5_Архіви\4_Завдання _Урок_5__Архіватори
|
Тема 2. Текстовий процесор (3 год.)
|
6
|
Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори.
Поняття редагування та форматування тексту.
Способи запуску текстового процесора.
Горизонтальне меню та Панелі інструментів середовища. Основні елементи вікна MS Word.
Уведення тексту, його виділення та редагування, збереження текстового документа. Зміна масштабу у процесі переглядання документа. Правила введення тексту.
|
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_6_ Тектовий редактор\paragraph06_Текстовий процесор.ppt
Практична робота № 4
„Уведення та редагування тексту. Збереження текстового документа”
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_6_ Тектовий редактор\6_Редагуваннятексту.doc
ADTester\ 7 клас\Введення у процесор Word
|
7
|
Форматування тексту. Копіювання фрагментів тексту. Робота з абзацами. Види вирівнювання абзаців. Абзацні відступи. Зміна властивостей шрифту.
|
Практична робота № 5
„Форматування тексту”
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_7_До тематичноїWord\Форматування тексту_7_.doc
ADTester\ 7 клас\Введення у процесор Word
|
8
|
Підсумковий урок з тем «Обчислювальна система. Історія розвитку обчислювальної техніки» та «Текстовий процесор»
|
ADTester\ 7 клас\Введення у процесор Word
ADTester\ Інформатика\Історія обчислювальної техніки
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Засоби оцінювання\Урок_8_Підсумкова Word\8_Підсумкова_Word.doc
|
Тема 3. Основи алгоритмізації та програмування (3 год.)
|
9
|
Поняття алгоритму. Властивості алгоритмів. Виконавець алгоритму. Система команд виконавця.
Мови програмування та комп’ютерні програми.
Навчальна Алгоритмічна Мова.
Службові слова.
Загальна структура програми, записаної НАМ.
Величини. Змінні та сталі величини. Ім’я величини та правила його записування.
Типи змінних величин, визначені у НАМ (цілі, дійсні, літерні, логічні). Правила записування розділу опису сталих та змінних величин у НАМ.
Аргументи, результати, проміжні величини. Оператор присвоєння.
Процедури введення та виведення значень величин.
Лінійні алгоритми.
Етапи розв'язування задач. Метод покрокової деталізації.
|
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_9 ВВедення у алго\Базовий лист_8_9_10_11.doc
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_9 ВВедення у алго\урок_1_kartka_8_1_2_3_4.doc
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_9 ВВедення у алго\Урок_1_m_8_7kl.ppt
|
10
|
Знайомство із середовищем програмування АЛГО. Основні елементи вікна середовища програмування АЛГО.
Робота із шаблонами. Уведення та редагування тексту програми. Упорядкування тексту програми.
Збереження тексту програми у файлі. Відкриття файлів із текстом програми.
Запуск програми на виконання. Призначення трансляції. Виправлення помилок, що трапилися у процесі компіляції програми.
|
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_10\paragraph09_Програмування АЛГО.ppt
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_10\Базовий лист_8_9_10_11.doc
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_10\урок_2_kartka_9_1_2.doc
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_10\урок_2_m_9_7kl.ppt
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_10\Вірю_не_вірюl.ppt
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_10\Вірю не вірю.doc
Практична робота № 7
„Робота з програмами у середовищі програмування АЛГО”
|
11
|
Урок розв’язування та перевірки розв’язків задач на використання лінійних алгоритмів
|
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_11\Базовий лист_8_9_10_11.doc
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_11\Бліц-контрольна.doc
Експериментально-дослідницька робота у середовищі програмування АЛГО
|
|
12
|
Експериментально-дослідницька робота в середовищі АЛГО. Розв’язування задач на створення лінійних алгоритмів.
|
Задача №9**.
|
|
Тема 4. Графічний редактор (1 год.)
|
|
13
|
Інструменти графічного редактора. Правила роботи з інструментами.
|
картки №1, картки №2.
Практична робота № 8
„Створення малюнку в графічному редакторі Paint”, або свою ялинку.
|
14
|
Контрольна рівнева робота
|
Робота з текстовим процесором, графічним редактором та середовищем програмування АЛГО (за вибором учителя)
Релейна письмова контрольна робота.
Проводиться за текстами раніше розв’язаних задач та базовим питанням.
І- варіант
- Одна задача на вибір:
- № 2 (3 бали),
- № 6* ( 5 балів),
- № 10** (7 балів),
стор 126 підручника І.Л. Володіна, В.В. Володін § 10.
- Які типи графічних редакторів вам відомі? (2 бали)
- Що таке алгоритм? (2 бали)
ІІ – варіант
- Одна задача на вибір:
- 2 (3 бали),
- b. 4* ( 5 балів),
- c. 5** (7 балів),
стор 124 підручника І.Л. Володіна, В.В. Володін § 9.
- 2. Для чого призначені графічні редактори? (2 бали)
- Що таке мова програмування? (2 бали)
ІІ. Захист творчих проектів.
|
Тема 5. Розгалуження (3 год.)
|
15
|
Логічні умови. Значення, які може набувати логічна умова. Побудова простих логічних умов.
Оператор розгалуження. Правила записування оператора розгалуження у НАМ. Зображення структури розгалуження за допомогою блок-схеми.
Таблиця виконавця: призначення, створення, заповнення.
|
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_15_Розгалуження\paragraph13_Оператор розгалуження.ppt
|
16
|
Використання вкладених операторів. Послідовність виконання команд у вкладеному операторі розгалуження.
|
Практична робота № 10
Розв’язування задач з використанням структури розгалуження ”
|
17
|
Урок розв’язування задач на використання структури розгалуження.
|
Експериментально-дослідницька робота в середовищі програмування АЛГО.
|
Тема 6. Електронні презентації (3 год.)
|
18
|
Поняття електронної презентації. Правила створювання електронних презентацій.
Призначення та основні можливості програми створювання електронних презентацій. Запуск програми Microsoft PowerPoint. Основні елементи вікна програми.
Слайд. Макети слайдів. Вибір початкової розмітки та оформлення слайда, уведення, редагування та форматування заголовку й основного тексту слайду.
Вставка малюнків.
|
Практична робота № 12
«Я хочу розповісти про…»
|
19
|
Створення фону слайда. Заливка фону обраним кольором. Показ електронної презентації.
Режим переглядання слайдів. Зміна порядку слайдів.
Копіювання, дублювання, видалення слайдів.
|
Практична робота № 12
«Створювання та показ електронної презентації» (продовження роботи)
|
20
|
Робота у мікрогрупах над індивідуальними завданнями.
|
Робота із засобами створення електронних презентацій
|
Тема 7. Електронні таблиці (3 год.)
|
21
|
Загальні відомості про електронні таблиці та їхні основні можливості.
Основні елементи вікна програми Microsoft Excel.
Поняття книги, аркуша, рядка, стовпчика, клітинки та її адреси, діапазону клітинок.
Активна клітинка та її вміст. Фіксація вмісту клітинки. Правило записування формул у клітинку. Призначення рядка формул.
Виділення клітинок, рядків та стовпців. Зміна ширини стовпчика.
Створення таблиці, уведення даних у клітинки, підготування простої таблиці, збереження макету для подальшої роботи з таблицею у файлі.
|
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_21_Введення в Excel\Введення в Excel.ppt
|
22
|
Розрахункові операції в таблицях. Способи введення та редагування формул. Використання маркера заповнення під час записування формул.
Оформлення розроблених таблиць. Формат клітинки. Зміна формату клітинки.
|
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_22_Робота в Excel\Абсолютне значення.xls
D:\Практичні і лабораторні\Портфоліо_7 клас\Метод_комплекс\Дидактичний матеріал\Урок_22_Робота в Excel\Функції, формули.ppt
Практична робота № 15
„Основні прийоми створювання та заповнювання електронних таблиць”
Практична робота № 16
„Оформлення електронних таблиць”
|
23
|
Підсумковий урок тем «Розгалуження», «Електронні презентації» та «Електронні таблиці»
|
Виконання та захист зроблених завдань у середовищі програмування АЛГО, програмах для створювання електронних презентацій та роботи з електронними таблицями
|
Тема 8. Циклічні структури (4 год.)
|
24
|
Призначення циклічних структур, види операторів повторення.
Тіло циклу, умова входження до циклу (виходу з циклу).
Спільні риси та відмінність різних видів циклів.
Правило записування циклу з передумовою за правилами НАМ. Блок-схема циклу поки. Загальна структура циклічного алгоритму. Особливості цього оператора повторення. Правила виконання цього виду циклу. Використання циклу поки. Заповнення таблиці виконавця для задач, для розв’язанні яких використовують оператор повторення з передумовою.
|
Практична робота № 19
„Розв’язування задач з використанням циклу поки”
|
25
|
Призначення циклу з параметром. Правило записування циклу з параметром за правилами НАМ. Параметр циклу. Особливості даного оператора повторення.
Найбільший спільний дільник двох натуральних чисел. Алгоритм Евкліда визначення НСД.
Найменше спільне кратне двох чисел.
|
Практична робота № 20
„Розв’язування задач з використанням циклу для”
|
26
|
Розв’язування задач з використанням операторів повторення.
|
|
27
|
Оператор повторення з післяумовою. Доцільність використання цього виду циклу. Загальна структура циклічного алгоритму. Блок-схема циклу повторювати - докиНе. Особливості цього оператора повторення. Правила виконання цього виду циклу. Заповнення таблиці виконавця для циклу з післяумовою.
|
Практична робота № 23
„Складання програм з використанням циклу з післяумовою”
|
Тема 9. Всесвітня мережа Інтернет (4 год.)
|
28
|
Інтернет. Причини виникнення Інтернету.
Принцип маршрутизації пакетів даних.
ІР-адреси та правила їх запису. Принцип ІР-адресації.
Система доменних імен. Причина виникнення. Правила запису доменної адреси.
Перелік основних сервісів всесвітньої мережі.
Знайомство із сервісом www. Принципи, покладені в основу роботи сервісу.
Web-сторінка, web-сайт, гіперпосилання. Браузери, їх види та призначення. Основні елементи вікна браузера Internet Explorer. Правила записування адреси сайту у форматі універсального вказівника ресурсів URL.
Навігація між сторінками сайту. Використання гіперпосилань. Збереження web-сторінки, збереження окремого малюнку. Збереження адреси сайту в Обраному. Використання адрес сайтів, що були збережені в Обраному.
|
Практична робота № 24
„Основи навігації у всесвітньому павутинні”
|
29
|
Пошукові системи. Принципи організації пошуку інформації в Інтернет. Тематичні каталоги. Пошук за ключовими словами. Комбінований пошук.
Види пошукових систем. Знайомство з українськими пошуковими системами.
Вивчення правил складання запитів при роботі з українською пошуковою системою Мета.
|
Практична робота № 25
„Основні способи роботи з пошуковими системами”
|
30
|
Електронна пошта. Переваги та особливості цього сервісу.
Електронна поштова скринька. Електронна адреса. Правила записування.
Створення власної електронної поштової скриньки на безкоштовному сервері.
Отримання електронних листів. Дії з отриманими листами.
Написання власних електронних листів. Відправлення електронного листа.
|
Практична робота № 26
„Основи роботи з електронною поштою”
|
31
|
Контрольна робота
|
Робота з циклічними алгоритмами у середовищі програмування АЛГО та з основними сервісами Інтернет (за вибором вчителя)
|
Тема 10. Підсумкові навчальні проекти (2 год.)
|
32
|
Робота у мікрогрупах над навчальними проектами.
|
|
33
|
Представлення та захист навчальних проектів
|
|
34
|
Підсумковий урок з інформатики за рік
|
|