«ЗАТВВЕРДЖУЮ»

Директор школи                                  Аксьонов СМ

15.08.2011

 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

 С О Ц І А Л Ь Н О Г О   П Е Д А Г О Г А

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ:

1.1.    ця посадова інструкція розроблена на основі Закону України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, „Про професійно-технічну освіту”, „Про дошкільну освіту”, „Положення про психологічну службу в системі освіти України”, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 03.05.1999 р. „ 127, „Типового положення про центри практичної присхології та соціальної роботи”, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 15.08.2000 р. № 386 та інших нормативних документів, що регламентують діяльність психологічної служби в системі освіти України;

1.2.   соціальний педагог повинен мати вищу спеціальну або середню (зі спеціальністю „Соціальна педагогіка”, „Соціальна робота”) освіту або, як виняток, іншу вищу педагогічну освіту;

1.3.   соціальний педагог адміністративно підпорядковується безпосередньо директорові школи, методично – міському центру практичної психології та соціальної роботи;

1.4.   у своїй діяльності соціальний педагог керується КонституцієюУкраїни, Конценцією ООН про права дитини, законами України з питань освіти, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями відповідних органів виконавчої влади, Етичним кодексом спеціалістів із соціальної роботи, методичними рекомендаціями Українського науково-методичного, обласного, районного центру практичної психології і соціальної роботи, а також Статутом, нормативно-правовими актами навчального закладу, трудовою угодою, цією Інструкцією.

 

ІІ. ФУНКЦІЇ:

Соціальний педагог здійснює такі функції:

2.1.  здійснює посередництво між основними навчально-виховними установами, сім’єю, трудовими колективами, громадськістю;

2.2. організовує взаємодію всіх учасників навчально-виховного процесу з метою створення умов для всебічного розвитку дітей і підлітків;

2.3. сприяє участі вихованців у науковій, технологічній, художній творчості, спортивній суспільно-корисній діяльності, виявленню задатків, обдарувань, розкриттю здібностей, талантів;

2.4.            дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію учнівської молоді;

2.5. залучає до культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої творчої роботи різні установи, громадські організації, творчі спілки, окремих громадян;

2.6.            впливає на подолання особистісних, міжособистісних, внутрішньо сімейних конфліктів;

2.7. надає консультативну соціальну, психологічно-педагогічну допомогу дітям і підліткам, групам соціального ризику, дітям, які потребують піклування тощо;

2.8.            здійснює соціальний супровід неповнолітніх дітей з девіантною поведінкою та соціальну адаптацію їх сімей.

 

ІІІ. ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ:

Соціальний педагог виконує такі посадові обов’язки:

3.1.     виконує свої функціональні обов’язки на високому професійному рівні, виходячи із завдань освітньої політики Міністерства освіти і науки України;

3.2.    зберігає професійну таємницю, не розповсюджує відомостей, отриманих в процесі роботи, якщо це може завдати шкоду дитині чи її оточенню. Конфедиційну інформацію про клієнта соціальний педагог має надавати виключно з дозволу керівника міського центру практичної психології і соціальної роботи;

3.3.    дотримується педагогічної етики, поважає гідність особистості дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

3.4.    здійснює посередництво та організовує взаємодію навчальних закладів, сім’ї, служб у справах неповнолітніх, соціального захисту, центрів соціальних служб для молоді, кримінальної міліції тощо, державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, неурядових та громадських організацій з метою адаптації дитини до вимог соціального середовища і створення умов для її благополучного розвитку;

3.5.    пропагує здоровий спосіб життя, підвищує рівень соціальної обізнаності педагогічних працівників та батьків;

3.6.    проводить соціально необхідну роботу щодо організації спілкування дітей і дорослих за місцем проживання, у мікрорайоні, сімейно-сусідських спільнотах;

3.7.    сприяє розкриттю здібностей, талантів, обдарувань вихованців через їх участь у науковій, технічній, художній творчості; залучає громадські організації, творчі спілки, окремих громадян тощо до культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої та інших видів роботи;

3.8.    надає необхідну консультативну психолого-педагогічну допомогу дитячим молодіжним об’єднанням, дітям, підліткам, які потребують піклування; займається профілактикою правопорушень неповнолітніх; дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді тощо;

3.9.    використовує в своїй професійній діяльності виключно методики, технології, методи, що пройшли соціально-психологічну експертизу в обласному (районному) уентрі практичної психології і соціальної роботи;

3.10.  бере участь у роботі педагогічної ради школи; інформує педагогічну раду школи про завдання, зміст і деякі результати соціально-педагогічної роботи;

3.11.   планує свою роботу, виходячи з нормативів часу на види робіт, що затверджені наказом Міністерства освіти і науки від 07.12.1996 р. № 339 (Інф.збірник Міністерства освіти і науки України.- 2000. - № 20);

3.12.  подає статистичні звіти про роботу в міській центр практичної психології і соціальної роботи або методисту, який відповідає за психологічну службу;

3.13.  будує свою діяльність на засадах довіри в тісній взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу;

3.14.  турбується про здоров’я і безпеку довірених йому учнів; дотримується норм і правил охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту;

3.15.  надає допомогу класним керівникам щодо складання соціальних паспортів класних керівників;

3.16.  надає інформацію до відділу освіти щодо відомостей, які містяться у соціальних паспортах класів;

3.17.  веде наступну документацію:

  • журнал обліку сімей, які знаходяться у соціально-небезпечному стані;
  • список багатодітних сімей;
  • список дітей із малозабезпечених сімей;
  • список дітей – інвалідів;
  • список дітей та підлітків „групи ризику”;
  • план роботи на рік;
  • список дітей – сиріт, що знаходяться під опікою (на підставі документів);
  • акти обстеження сімей.

Всі списики розглядаються на „Нараді з профілактики правопорушень” і затверджуються щорічно директором комплексу.

3.18. підвищує свою кваліфікацію.

 

IV. ПРАВА:

4.1. соціальний педагог навчального закладу за соїм статусом належить до педагогічних працівників і, відповідно до чинного законодавства, користується всіма правами і гарантіями передбаченими для них;

4.2.           соціальний педагог має право на окреме, спеціально обладнане приміщення для проведення діагностичної, консультативної, розвивальної та корекційної роботи згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 19.10.2001 р. № 691 „Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів”;

4.3.           з метою розв’язання конфліктних випадків соціальний педагог має право подати звернення до міського, районного або обласного центру практичної психології і соціальної роботи на предмет експертизи та супервізії своєї професійної діяльності.

 

V. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ:

5.1.   за невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту чи Правил внутрішнього розпорядку школи, інших локальних актів, законних розпоряджень адміністрації, посадових обов’язків, встановлених цією Інструкцією, соціальний педагог несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством;

5.2.   за нанесення учасникам навчально-виховного процесу збитків в результаті виконання (не виконання) своїх почадових повноважень соціальний педагог несе відповідальність у порядку і в межах, встановлених трудовим і цивільним законодавством України;

5.3.   відповідає за конфедиційність інформації про вади розвитку дитини, особисте життя сім’ї, педагогів тощо;

5.4.   за дотримання вимог безпеки як на своєму робочому місці так і під час загальних заходів.

 

VI. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ:

Соціальний педагог:

6.1.   співпрацює з усіма представниками навчально-виховного процесу;

6.2.   отримує від адміністрації школи інформацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, ознайомлюється під розписку з відповідними документами;

6.6.   систематично обмінюється інформацією з питань, які належать до його компетенції, з адміністрацією та педагогічними працівниками школи.

 

 

Конструктор сайтов - uCoz