«ЗАТВВЕРДЖУЮ» Директор школи Аксьонов СМ 15.08.2011
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ С О Ц І А Л Ь Н О Г О П Е Д А Г О Г А
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ: 1.1. ця посадова інструкція розроблена на основі Закону України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, „Про професійно-технічну освіту”, „Про дошкільну освіту”, „Положення про психологічну службу в системі освіти України”, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 03.05.1999 р. „ 127, „Типового положення про центри практичної присхології та соціальної роботи”, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 15.08.2000 р. № 386 та інших нормативних документів, що регламентують діяльність психологічної служби в системі освіти України; 1.2. соціальний педагог повинен мати вищу спеціальну або середню (зі спеціальністю „Соціальна педагогіка”, „Соціальна робота”) освіту або, як виняток, іншу вищу педагогічну освіту; 1.3. соціальний педагог адміністративно підпорядковується безпосередньо директорові школи, методично – міському центру практичної психології та соціальної роботи; 1.4. у своїй діяльності соціальний педагог керується КонституцієюУкраїни, Конценцією ООН про права дитини, законами України з питань освіти, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями відповідних органів виконавчої влади, Етичним кодексом спеціалістів із соціальної роботи, методичними рекомендаціями Українського науково-методичного, обласного, районного центру практичної психології і соціальної роботи, а також Статутом, нормативно-правовими актами навчального закладу, трудовою угодою, цією Інструкцією.
ІІ. ФУНКЦІЇ: Соціальний педагог здійснює такі функції: 2.1. здійснює посередництво між основними навчально-виховними установами, сім’єю, трудовими колективами, громадськістю; 2.2. організовує взаємодію всіх учасників навчально-виховного процесу з метою створення умов для всебічного розвитку дітей і підлітків; 2.3. сприяє участі вихованців у науковій, технологічній, художній творчості, спортивній суспільно-корисній діяльності, виявленню задатків, обдарувань, розкриттю здібностей, талантів; 2.4. дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію учнівської молоді; 2.5. залучає до культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої творчої роботи різні установи, громадські організації, творчі спілки, окремих громадян; 2.6. впливає на подолання особистісних, міжособистісних, внутрішньо сімейних конфліктів; 2.7. надає консультативну соціальну, психологічно-педагогічну допомогу дітям і підліткам, групам соціального ризику, дітям, які потребують піклування тощо; 2.8. здійснює соціальний супровід неповнолітніх дітей з девіантною поведінкою та соціальну адаптацію їх сімей.
ІІІ. ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ: Соціальний педагог виконує такі посадові обов’язки: 3.1. виконує свої функціональні обов’язки на високому професійному рівні, виходячи із завдань освітньої політики Міністерства освіти і науки України; 3.2. зберігає професійну таємницю, не розповсюджує відомостей, отриманих в процесі роботи, якщо це може завдати шкоду дитині чи її оточенню. Конфедиційну інформацію про клієнта соціальний педагог має надавати виключно з дозволу керівника міського центру практичної психології і соціальної роботи; 3.3. дотримується педагогічної етики, поважає гідність особистості дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства; 3.4. здійснює посередництво та організовує взаємодію навчальних закладів, сім’ї, служб у справах неповнолітніх, соціального захисту, центрів соціальних служб для молоді, кримінальної міліції тощо, державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, неурядових та громадських організацій з метою адаптації дитини до вимог соціального середовища і створення умов для її благополучного розвитку; 3.5. пропагує здоровий спосіб життя, підвищує рівень соціальної обізнаності педагогічних працівників та батьків; 3.6. проводить соціально необхідну роботу щодо організації спілкування дітей і дорослих за місцем проживання, у мікрорайоні, сімейно-сусідських спільнотах; 3.7. сприяє розкриттю здібностей, талантів, обдарувань вихованців через їх участь у науковій, технічній, художній творчості; залучає громадські організації, творчі спілки, окремих громадян тощо до культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої та інших видів роботи; 3.8. надає необхідну консультативну психолого-педагогічну допомогу дитячим молодіжним об’єднанням, дітям, підліткам, які потребують піклування; займається профілактикою правопорушень неповнолітніх; дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді тощо; 3.9. використовує в своїй професійній діяльності виключно методики, технології, методи, що пройшли соціально-психологічну експертизу в обласному (районному) уентрі практичної психології і соціальної роботи; 3.10. бере участь у роботі педагогічної ради школи; інформує педагогічну раду школи про завдання, зміст і деякі результати соціально-педагогічної роботи; 3.11. планує свою роботу, виходячи з нормативів часу на види робіт, що затверджені наказом Міністерства освіти і науки від 07.12.1996 р. № 339 (Інф.збірник Міністерства освіти і науки України.- 2000. - № 20); 3.12. подає статистичні звіти про роботу в міській центр практичної психології і соціальної роботи або методисту, який відповідає за психологічну службу; 3.13. будує свою діяльність на засадах довіри в тісній взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу; 3.14. турбується про здоров’я і безпеку довірених йому учнів; дотримується норм і правил охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту; 3.15. надає допомогу класним керівникам щодо складання соціальних паспортів класних керівників; 3.16. надає інформацію до відділу освіти щодо відомостей, які містяться у соціальних паспортах класів; 3.17. веде наступну документацію:
Всі списики розглядаються на „Нараді з профілактики правопорушень” і затверджуються щорічно директором комплексу. 3.18. підвищує свою кваліфікацію.
IV. ПРАВА: 4.1. соціальний педагог навчального закладу за соїм статусом належить до педагогічних працівників і, відповідно до чинного законодавства, користується всіма правами і гарантіями передбаченими для них; 4.2. соціальний педагог має право на окреме, спеціально обладнане приміщення для проведення діагностичної, консультативної, розвивальної та корекційної роботи згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 19.10.2001 р. № 691 „Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів”; 4.3. з метою розв’язання конфліктних випадків соціальний педагог має право подати звернення до міського, районного або обласного центру практичної психології і соціальної роботи на предмет експертизи та супервізії своєї професійної діяльності.
V. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ: 5.1. за невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту чи Правил внутрішнього розпорядку школи, інших локальних актів, законних розпоряджень адміністрації, посадових обов’язків, встановлених цією Інструкцією, соціальний педагог несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством; 5.2. за нанесення учасникам навчально-виховного процесу збитків в результаті виконання (не виконання) своїх почадових повноважень соціальний педагог несе відповідальність у порядку і в межах, встановлених трудовим і цивільним законодавством України; 5.3. відповідає за конфедиційність інформації про вади розвитку дитини, особисте життя сім’ї, педагогів тощо; 5.4. за дотримання вимог безпеки як на своєму робочому місці так і під час загальних заходів.
VI. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ: Соціальний педагог: 6.1. співпрацює з усіма представниками навчально-виховного процесу; 6.2. отримує від адміністрації школи інформацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, ознайомлюється під розписку з відповідними документами; 6.6. систематично обмінюється інформацією з питань, які належать до його компетенції, з адміністрацією та педагогічними працівниками школи.
|
|
|