фізичного виховання і масового спорту в Преображенській ЗОШ І-ІІІ ступенів «______» _________________200____р.З метою реалізації Указу Президента України від 27.08.2004 N 1147 ( 1147/2004 ) "Про Національну доктрину розвитку фізичної культури і спорту" та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2004 N 1641 ( 1641-2004-п ) "Про затвердження заходів з реалізації Національної доктрини розвитку фізичної культури і спорту у 2005 році" Н А К А З У Ю: 1. Затвердити Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в Преображенській ЗОШ І-ІІІ ступенів (додається). 2. Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в Преображенській ЗОШ І-ІІІ ступенів набирає чинності з 15 серпня 2011 року. 4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з виховної роботи Іванченко ЛА Директор школи СМ Аксьонов ПОЛОЖЕННЯ
про організацію фізичного виховання і масового спорту в Преображенській ЗОШ І-ІІІ ступенів 1. Загальні положення 1.1. Фізичне виховання дітей школи закладів є невід'ємною складовою освіти, яке забезпечує можливість набуття кожною дитиною необхідних науково обґрунтованих знань про здоров'я і засоби його зміцнення, методики організації змістовного дозвілля і спрямоване на формування в них фізичного, соціального та духовного здоров'я, вдосконалення фізичної та психічної підготовки до ведення активного довготривалого життя та професійноїдіяльності. 1.2. Основу системи фізичного виховання дітей та юнацтва складає комплекс показників обсягу щотижневої рухової активності, рівень спеціальних знань про особливості рухової активності сучасної людини, її фізичний розвиток, стан функціональних систем організму, фізичної працездатності та рухових здібностей. 1.3. Організація і зміст фізичного виховання в школі регламентуються Законами України "Про дошкільну освіту" ( 2627-14 ), "Про освіту" ( 1060-12 ), "Про загальну середню освіту" ( 651-14 ), "Про фізичну культуру і спорт" ( 3707-12 ), актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими та іншими актами Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства України у справах молоді та спорту щодо фізичного виховання дітей та учнівської молоді. До них належать: Національна доктрина розвитку освіти, затверджена Указом Президента України від 16.04.2002 N 346 ( 346/2002 ); Національна доктрина розвитку фізичної культури і спорту в Україні, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2004 N 1147 ( 1147/2004 ); Міжгалузева комплексна програма "Здоров'я нації", затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 N 14 ( 14-2002-п ); Державні стандарти: початкової загальної освіти, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 N 1616 ( 1616-2000-п ), базової та повної середньої освіти, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2004 N 24 ( 24-2004-п ; навчальна програма з фізичної культури для учнів загальноосвітніх навчальних закладів; навчальна програма з фізичної культури для учнів загальноосвітніх навчальних закладів - спортивний профіль - 10-12 класи; навчальна програма з фізичної культури для учнів, віднесених за станом здоров'я до спеціальної медичної групи; Положення про фізкультурно-спортивні клуби спортивної спілки учнівської молоді України. 1.4. Фізичне виховання забезпечується відповідними сучасними науковими досягненнями, медичним обслуговуванням, педагогічними кадрами, матеріально-технічною, правовою, нормативною, інформаційною базою та бюджетним фінансуванням. 1.5. Фізичне виховання дітей та учнівської молоді реалізується через систему таких дидактичних компонентів: обов'язковий (урок або заняття, фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня), що формує основи фізичної культури особистості відповідно до Державних стандартів освітньої галузі "Фізичне виховання" та позаурочний (заняття у секціях та гуртках спортивного спрямування навчального закладу, позашкільних навчальних закладах, самостійні заняття, участь у фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходах), що доповнює обов'язковий компонент з урахуванням індивідуальних мотивів, інтересів і потреб, природних здібностей та стану здоров'я особистості. 1.6. Основними засобами фізичного виховання є фізичні вправи, кліматичні фактори, загартування, заходи з формування здорового способу життя, які сприяють збереженню та зміцненню фізичного, психічного та соціального здоров'я дітей та учнівської молоді. 1.6. Сумарний обсяг рухової активності, що здійснюється дитиною у процесі її щоденної життєдіяльності, повинен базуватися на індивідуальних можливостях її та задовольняти біологічну потребу в рухах. 2. Принципи, мета і завдання фізичного виховання 2.1. Система фізичного виховання дітей та учнівської молоді базується на принципах особистісної та диферент ційованої орієнтації, пріоритету оздоровчої спрямованості, використання традиційних та нетрадиційних форм рухової активності та інших засобів фізичного вдосконалення. 2.2. Метою фізичного виховання є формування особистості, спрямоване на забезпечення необхідного рівня розвитку життєво важливих рухових навичок і фізичних якостей; загальнолюдських цінностей: здоров'я, фізичного, соціального та психічного благополуччя; виховання інтересу і звички до самостійних занять фізичною культурою і спортом, набуття навичок здорового способу життя. 2.3. Досягнення мети забезпечується реалізацією завдань: сприяння повноцінному фізичному розвитку і виховання дитини шляхом використання засобів фізичного виховання, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи; збереження та зміцнення здоров'я дитини, профілактика захворювань; формування та реалізація знань і вмінь, життєво необхідних рухових навичок і фізичних якостей для підготовки до майбутньої трудової діяльності; розширення функціональних можливостей організму та розвиток рухових здібностей дитини; виховання активної життєвої позиції та морально- вольових якостей; формування мотиваційних засад та переконання у необхідності регулярного використання різноманітних форм фізичного виховання та масового спорту як важливої складової здорового способу життя; формування організаторських навичок; ознайомлення з цінностями спорту через заняття в системі масового та дитячо-юнацького спорту. 3. Організація фізичного виховання 3.1.Директор школи здійснює науково-методичне забезпечення цієї роботи в ході навчально- виховного процесу та в позаурочний час. До його повноважень належить: реалізація державної політики галузі фізичного виховання в сфері дошкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти; визначення перспектив розвитку фізичного виховання та спорту в системі дошкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти; розроблення та впровадження Державного стандарту освітньої галузі "Фізичне виховання"; організація нормативного, програмного, науково- методичного та інформаційного забезпечення системи дошкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти щодо фізичного виховання та спорту; затвердження типового переліку обов'язкового інвентарю та обладнання; контроль за діяльністю органів управління освітою та навчальних закладів системи освіти щодо питань фізичного виховання, спортивної та фізкультурно-оздоровчої роботи; координація наукових досліджень з проблем фізичного виховання учнівської молоді. забезпечує підвищення кваліфікації вчителів фізичного виховання; спрямовує діяльність методичного об'єднання вчителів фізичного виховання навчального закладу. 3.2. 3.4. 3.5. Керівництво фізичним вихованням у школі: 3.5.1. У загальноосвітньому навчальному закладі: Безпосереднє керівництво фізичним вихованням у загальноосвітньому навчальному закладі здійснює директор школи. На нього покладається: відповідальність за стан фізичного виховання, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи в навчальному закладі; створення умов для реалізації творчого потенціалу школярів, спрямування їх на духовне та фізичне становлення і самовдосконалення засобами фізичного виховання та спорту; відповідальність та особистий контроль за станом здоров'я і фізичним розвитком учнів; створення необхідних умов для проведення уроків фізичного виховання; занять з учнями, віднесеними за станом здоров'я до спеціальної медичної групи; фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі навчального дня, "годин" рухової активності в групах продовженого дня; "Днів здоров'я і фізичної культури"; позаурочних форм роботи з фізичного виховання (проведення фізкультурно-оздоровчих і спортивно-масових заходів, функціонування спортивних клубів, секцій, гуртків); забезпечення умов для виконання учнями науково обґрунтованого обсягу рухової активності та її контроль; забезпечення систематичного контролю за здійсненням навчально-виховного процесу з фізичного виховання та спорту; забезпечення участі навчального закладу у Всеукраїнському огляді-конкурсі на кращий стан фізичного виховання в навчальних закладах; керування роботою клубу (осередку) спортивної спілки учнівської молоді навчального закладу; створення методичного кабінету з фізичного виховання; організація щорічних поглиблених медичних оглядів учнів у встановлений термін; відповідальність за дотримання правил техніки безпеки під час роботи з учнями та ефективне використання навчально-спортивної бази; забезпечення необхідним спортивним інвентарем та обладнанням відповідно до типового переліку; забезпечення кадрового потенціалу для занять учнів фізичною культурою та спортом; щорічний звіт щодо стану фізичного виховання, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи в навчальному закладі перед батьками та громадськістю; формування матеріалів державної статистичної звітності. Заступник директора з навчально-виховної роботи:відповідає за виконання навчальних програм і якість організації та проведення уроків з фізичного виховання, факультативних занять фізкультурно- спортивної спрямованості, занять з учнями, віднесеними за станом здоров'я до спеціальної медичної групи; контролює проведення фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі навчального дня; координує на основі міжпредметних зв'язків діяльність педагогічного колективу щодо формування в учнів знань, пов'язаних із збереженням та зміцненням здоров'я, виховання в учнів звичок здорового способу життя; Заступник директора з виховної роботи:відповідає за організацію і проведення загально шкільних фізкультурно-оздоровчих та спортивно-масових заходів, позаурочну та позашкільну роботу з фізичного виховання; стимулює прагнення школярів до здорового способу життя, зменшення серед них проявів антисоціальних явищ; бере участь у роботі шкільного клубу (осередку) спортивної спілки учнівської молоді; контролює організацію та проведення "годин" рухової активності в групах продовженого дня; спільно з вчителями фізичного виховання розробляє план спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходів; бере участь у роботі з підготовки та проведення моніторингу фізичного розвитку учнів; сприяє розвитку волонтерського руху серед батьків, випускників, вчителів навчального закладу в частині організації позаурочної фізкультурно-спортивної діяльності учнів; підтримує зв'язки з позашкільними навчальними закладами з метою залучення учнів навчального закладу до систематичних занять фізичним вихованням і спортом; проводить пропагандистську роботу серед учнів, їх батьків, вчителів щодо здорового способу життя. Педагог-організатор:спільно з вчителями фізичного виховання організовує і проводить позаурочні фізкультурно-оздоровчі та спортивні заходи; надає допомогу учнівським колективам в організації фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів у класах; координує роботу учнівського самоврядування щодо питань фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи; бере участь у роботі з підготовки та проведення моніторингу фізичного розвитку учнів; бере участь у роботі шкільного клубу (осередку) спортивної спілки учнівської молоді; проводить пропагандистську роботу серед учнів, їх батьків, вчителів щодо здорового способу життя. Голова методичного об'єднання (предметно-методичної комісії) вчителів фізичного виховання: подає заступнику директора з навчально-виховної роботи пропозиції щодо розкладу навчальних занять з предмета; є членом методичної ради навчального закладу; вносить пропозиції до річного плану роботи навчального закладу в частині фізичного виховання; розробляє план роботи методичного об'єднання (предметно-методичної комісії) вчителів фізичного виховання на поточний навчальний рік; надає допомогу вчителям фізичного виховання у розробленні планових документів; координує роботу шкільного клубу (осередку) спортивної спілки учнівської молоді; вносить пропозиції до адміністрації навчального закладу щодо поліпшення спортивної бази, забезпечення спортивним інвентарем та обладнанням; координує роботу секцій, гуртків спортивного, фізкультурно-оздоровчого спрямування; бере участь в організації та проведенні фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів. Вчитель фізичного виховання:несе відповідальність за виконання навчальної програми з предмета в тих класах, де викладає; спрямовує свою діяльність на виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих як до найвищої соціальної цінності; формування звичок здорового способу життя; засобів збереження та зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров'я школярів; створює умови для об'єктивної самооцінки і самовдосконалення учнів; забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних вимог та вимог техніки безпеки під час проведення урочних та позаурочних форм фізичного виховання; систематично здійснює моніторинг фізичного розвитку учнів у тих класах, де викладає, та подає матеріали голові методичного об'єднання; використовує в своїй роботі сучасні методики навчання та виховання; організовує та проводить позакласну спортивну та фізкультурно-оздоровчу роботу з учнями класів, в яких викладає, відповідно до загальношкільного плану; здійснює підготовку та участь команд класів, в яких викладає, у позашкільних фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходах; бере участь у роботі шкільного клубу (осередку) Спортивної спілки учнівської молоді; здійснює облік учнів, що не вміють плавати та при сприянні адміністрації організовує їх навчання; проводить заняття з учнями, віднесеними за станом здоров'я до спеціальної медичної групи (за наказом керівника навчального закладу); надає методичну допомогу вчителям початкових класів, вчителям-предметникам, вихователям груп продовженого дня щодо проведення фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі навчального дня; проводить роботу з підготовки із числа учнів суддів з видів спорту; підтримує зв'язки з батьками та тренерами учнів. Вчитель, який викладає предмет "Захист Вітчизни" несе відповідальність за виконання навчальної програми з розділу "Фізична підготовка"; бере участь в організації та проведенні спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходів навчального закладу; організовує та проводить роботу секцій та гуртків з військово-прикладних видів спорту; готує і представляє команду школи на змаганнях різного рівня з військово-прикладних видів спорту; забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних вимог та вимог техніки безпеки під час проведення урочних та позаурочних форм занять з військово-патріотичного та фізичного виховання. Вчителі початкових класів та класні керівники:дбають про дотримання учнями режиму дня, правил особистої та суспільної гігієни, вимог безпечної поведінки; забезпечують у навчальних приміщеннях створення умов, які відповідають санітарно-гігієнічним вимогам; надають учням знання щодо збереження та зміцнення здоров'я, використовуючи міжпредметні зв'язки; контролюють дотримання учнями правильної постави впродовж навчального дня; проводять фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня; організовують учнівські колективи для участі у фізкультурно оздоровчих та спортивних заходах навчального закладу; сприяють залученню школярів до занять у спортивних секціях та гуртках фізкультурно-спортивного спрямування; підтримують зв'язки із тренерами позашкільних навчальних закладів; проводять пропагандистську роботу серед учнів, їх батьків щодо здорового способу життя; залучають батьків до участі в організації та проведенні фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи з колективом учнів класу. Вчителі (з усіх предметів):забезпечують у навчальних приміщеннях створення умов, які відповідають санітарно-гігієнічним вимогам; надають учням знання щодо збереження та зміцнення здоров'я, використовуючи міжпредметні зв'язки; контролюють дотримання учнями правильної постави впродовж навчального дня; проводять фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня. Вихователі груп продовженого дня:забезпечують у навчальних приміщеннях створення умов, які відповідають санітарно-гігієнічним вимогам та вимогам техніки безпеки; дбають про дотримання учнями режиму дня, правил особистої та суспільної гігієни, вимог безпечної поведінки; сприяють формуванню знань і навичок учнів щодо здорового способу життя; організовують і проводять щоденні "години" рухової активності (тривалістю 1 год., переважно на свіжому повітрі) з використанням рухливих і народних ігор, естафет тощо; контролюють відвідування учнями секцій, гуртків спортивного спрямування. Учні загальноосвітніх навчальних закладів зобов'язані:дотримуватись правил особистої та суспільної гігієни, правил безпечної поведінки у побуті та під час занять фізичними вправами; повсякденно використовувати набуті знання і навички щодо ведення здорового способу життя; постійно виконувати обсяг рухової активності відповідно до своїх вікових психофізичних потреб (відвідування уроків фізичного виховання, заняття в гуртках, секціях спортивного спрямування, самостійні заняття, участь у спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходах, активний відпочинок тощо) ; використовувати свій творчий потенціал на духовний та фізичний розвиток і самовдосконалення засобами фізичного виховання та спорту; брати участь у спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходах навчального закладу; дбати про оптимальний рівень здоров'я та особистого фізичного розвитку. 4. Медичний контроль 4.1. Загальне керівництво організацією медичного контролю за станом здоров'я дітей та учнівської молоді здійснюють місцеві органи охорони здоров'я відповідно до діючого законодавства України. 4.2. Медичний контроль здійснюється відповідно до діючих вимог з медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням дітей та учнівської молоді. 4.3. Медичний персонал навчального закладу: організовує та проводить щорічні медичні огляди; готує на підставі результатів медичних оглядів проект наказу про розподіл учнів на медичні групи; комплектує спеціальні медичні групи та надає консультаційну допомогу вчителю щодо здійснення навчально- виховного процесу з цією категорією дітей; визначає допуск дитини до занять після перенесених хвороб; спільно з фахівцями (інструкторами, вчителями, викладачами) контролює навантаження на учнів на уроках (заняттях) з фізичного виховання та спорту; проводить бесіди з дітьми про правила особистої та суспільної гігієни, надання першої допомоги; контролює відповідність навчальних приміщень санітарно-гігієнічним нормам та вимогам техніки безпеки; здійснює медичне обслуговування фізкультурно- оздоровчих та спортивних заходів навчального закладу; завіряє заявки команд навчального закладу для участі у позашкільних фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходах; проводить просвітницьку роботу серед педагогічного колективу, батьків щодо засад здорового способу життя, виховання здорової дитини. 4.4. Учитель фізичного виховання спільно з органами охорони здоров'я щорічно підбивають підсумки роботи щодо збереження та зміцнення здоров'я дітей та учнівської молоді, результатів моніторингу їх фізичного розвитку. 5. Позашкільне фізичне (спортивне) виховання Позашкільне фізичне (спортивне) виховання дітей та учнівської молоді у позаурочний час поза школою здійснюється позашкільними навчальними закладами: ДЮСШ, СДЮШОР, Будинки дитячої творчості, туристично-краєзнавчі станції та центри туризму, секції, гуртки з різних видів спорту, що працюють відповідно до положень про їх діяльність. 6. Науково-методичне, інформаційне забезпечення 6.1. Наукове забезпечення є суттєвою частиною системи фізичного виховання, базовим елементом її удосконалення, що спрямована на розроблення концепції подальшого розвитку науки в галузі фізичного та спортивного виховання, програми актуальних напрямів наукових досліджень з фізичного та спортивного виховання. Для підвищення ефективності наукових досліджень фахівці фізичного виховання школи здійснюють: Удосконалення «Рейтингової системи оцінювання досягнень з фізичного виховання»; Напрацьовувати матеріали з «Циклічності фізичного виховання» проведення семінарів, конференцій, симпозіумів, "круглих столів", відкритих уроків з актуальних питань фізичного і спортивного виховання, розвитку дитячо- юнацького спорту; створення комп'ютерних технологій для розроблення індивідуальних програм фізичного спортивного виховання і планів спортивної підготовки; упровадження нових форм організації та управління фізичним і спортивним вихованням. 6.2. Процес фізичного і спортивного виховання дітей, учнівської молоді забезпечується з державного бюджету підручниками, навчальними посібниками, дидактичними матеріалами, методичними посібниками, пізнавальною і художньою літературою, наочними та технічним и засобами навчання, спортивними словниками, енциклопедіями, нормативними і довідковими інформаційними виданнями з питань фізкультурної освіти, фізичного виховання і спортивного тренування. На підвищення ефективності методичного забезпечення процесу фізичного і спортивного виховання і спортивного тренування спрямовані: діяльність системи післядипломної освіти педагогічних працівників у ДОІППО; розроблення і використання комп'ютерних навчальних програм, комп'ютеризація навчально-методичної літератури; вивчення та поширення кращого педагогічного досвіду роботи; проведення фахових конкурсів; проведення семінарів, науково-практичних конференцій; планова курсова підготовка вчителів. 6.3. Інформаційне забезпечення спрямовано на формування громадської думки щодо позитивного впливу фізичного та спортивного виховання, дитячо-юнацького спорту на розвиток особистості. З цією метою здійснюється: створення навчальних і науково-популярних відео кліпів та презентацій; випуск науково-методичних бюлетнів; використання інформаційних технологій та відповідних моніторингів для підвищення уваги всіх учасників навчально-виховного процесу, громадськості до фізичного та спортивного виховання та дитячо-юнацького спорту. 7. Фінансово-господарське та матеріально-технічне забезпечення 7.1. Фінансово-господарське та матеріально- технічне забезпечення процесу фізичного та спортивного виховання , дитячо-юнацького спорту здійснюється відповідно до діючих законодавчих і нормативно-правових документів. 7.2. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення процесу фізичного та спортивного виховання, дитячо-юнацького спорту в навчальних закладах здійснюється його власником відповідно до порядку, встановленого законодавством. 8. Контроль 8.1. Контроль за станом фізичного та спортивного виховання, розвитком дитячо-юнацького спорту в школі з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики що до збереження здоров'я, забезпечення оптимальної рухової активності дітей та учнівської молоді у повсякденній діяльності, можливостей фізичного виховання та дитячо- юнацького спорту як важливої складової здорового способу життя покладається на заступника директора з навчально- виховної роботи. Директор школи АКСЬОНОВ СМ
|
|
|