Положення про проведення Всеукраїнського фізкультурно-патріотичного фестивалю школярів України „Козацький гарт - 2010 ” 1. Мета і завдання Всеукраїнський фізкультурно-патріотичний фестиваль школярів України “Козацький гарт - 2010” (далі – Фестиваль) має на меті формування здорового способу життя, підвищення соціальної активності і зміцнення здоров’я учнівської молоді, поліпшення національно-патріотичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Основними завданнями Фестивалю є: підвищення рівня фізичної підготовленості та збільшення рухової активності школярів; формування стійких мотивацій до самостійних занять фізичною культурою і спортом; відродження національних традицій та культурної спадщини українського народу. 2. Організація і проведення Фестивалю
Фестиваль проводиться у чотири тури: І тур – загальношкільний (до 15 квітня); ІІ тур – районний (міський) (до 1 травня); ІІІ тур – Автономної Республіки Крим, обласний, міст Києва та Севастополя (до 1 травня); ІV тур – Всеукраїнський (червень-липень). Загальне керівництво підготовкою і проведенням Фестивалю здійснюється Міністерством освіти і науки, Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту і Національним олімпійським комітетом. Безпосереднє проведення Фестивалю покладається на Комітет з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки (надалі – КФВС МОН України). Організація і проведення І туру Фестивалю покладається на адміністрацію навчального закладу. Організація і проведення ІІ туру Фестивалю покладається на відділи освіти районних (міських) державних адміністрацій. Організація і проведення ІІІ туру Фестивалю покладається на Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, Кримське республіканське, обласні, Київське та Севастопольське міські управління з фізичного виховання та спорту КФВС МОН України. Безпосереднє проведення ІV туру Фестивалю покладається на Комітет з ФВС МОН України та затверджену ним Головну суддівську колегію. На всіх етапах Фестивалю створюються організаційні комітети відповідного рівня. До їх складу можуть бути залучені громадські організаціі, які виявляють бажання надати організаційну, фінансову та іншу допомогу в проведенні Фестивалю.
3. Учасники Фестивалю До складу команди навчального закладу входять учні 5-10 класів, які за станом здоров’я віднесені до основної медичної групи. У ІІ турі бере участь збірна команда загальноосвітнього навчального закладу в складі 14 чоловік: 5 клас - 1 хл. + 1 дів.; 6 клас - 2 хл. + 2 дів.; 7 клас - 1 хл. + 1 дів; 8 клас - 1 хл. + 1 дів.; 9 клас - 1 хл. + 1 дів.; 10 клас - 1 хл. + 1 дів. Збірну команду загальноосвітнього навчального закладу супроводжують учитель фізичної культури та представник навчального закладу. У ІІ турі бере участь команда-переможець І туру. У ІІІ турі бере участь команда-переможець ІІ туру. У ІV турі бере участь команда-переможець ІІІ туру. Якщо в навчальному закладі відсутній 10 клас, то до складу команди дозволяється включати учнів 9 класу. Вік учасників кожного класу може різнитися в межах двох років (наприклад, 1995-1996). У разі невідповідності даних учасника змагань до даних, зазначених у його картці (додаток 1), команда підлягає дискваліфікації.
4. Порядок і термін подачі заявок На ІІ тур загальноосвітній навчальний заклад подає до районного (міського) оргкомітету заявку та картки учасників Фестивалю або учнівські квитки. За результатами ІІ туру подається заявка та підсумковий протокол до оргкомітету ІІІ туру Фестивалю (додаток 2). За результатами ІІІ туру Кримське республіканське, обласні, Київське та Севастопольське міські управління з фізичного виховання та спорту КФВС МОН України направляють до КФВС МОН України підсумковий протокол проведення ІІІ туру Фестивалю (додаток 3). Для участі у ІV турі Фестивалю представники команд подають до мандатної комісії наступні документи: картку учасника Фестивалю або учнівський квиток; копію свідоцтва про народження; підсумковий протокол ІІІ туру Фестивалю; заявку на участь у ІV турі Фестивалю у двох примірниках (додаток 4).
5. Програма Фестивалю Програма Фестивалю складається з таких видів: „Човниковий” біг 4 х 9 м (хлопці, дівчата ); стрибок у довжину з місця (хлопці, дівчата ); стрибки через скакалку протягом 30 сек. (дівчата); перетягування каната (хлопці); естафета; конкурс знавців історії українського козацтва: “Тільки тим історія належить, Хто за неї бореться й живе…”; презентація команди: “Не хилися, червона калино, - маєш білий цвіт. Не журися, славна Україно, маєш добрий рід…”. При необхідності, умови виконання окремих видів програми змагань можуть бути змінені суддівською колегією відповідного рівня. Проведення змагань ІІ туру можливе за підгрупами з наступним проведенням фінальної частини.
6. Визначення переможців Фестивалю
Команда – переможець у змаганнях з „човникового” бігу та зі стрибків у довжину з місця визначається за сумою дванадцяти (6 – хлопців, 6 – дівчат) кращих результатів з чотирнадцяти. Переможець у стрибках через скакалку визначається за сумою шести кращих результатів із семи учасниць. Перетягування каната проводиться за олімпійською системою. Місця між командами, які програли, розподіляються за кращим часом спарингу. Переможець в естафеті визначається за найменшим часом. Конкурс знавців історії українського козацтва оцінюється по одному балу за кожну правильну відповідь на тридцять запитань. Переможець визначається за найбільшою сумою балів. Презентація команди оцінюється за 10-бальною шкалою. Переможець визначається за сумою балів п’яти членів журі. Загальнокомандне місце визначається за найменшою сумою місць, набраних командою в усіх видах програми. Якщо сума місць у двох або більше команд однакова, перевага надається команді, яка має більше 1, 2, 3 і далі місць. У разі рівності й цього показника перевага надається тій команді, яка має більше 1, 2, 3 і далі місць в особистому заліку. 7. Нагородження Переможці та призери ІІ туру нагороджуються дипломами відділу освіти районних (міських) державних адміністрацій (міських виконавчих комітетів). Переможці та призери ІІІ туру нагороджуються дипломами Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. Команди - переможці АР Крим, обласних, міст Києва та Севастополя змагань нагороджуються Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту путівками до МДЦ «Артек», де відбудеться фінальний тур Фестивалю. Команди, які посіли 1, 2, 3 місця в загальному заліку ІУ туру, нагороджуються кубками та дипломами Національного олімпійського комітету. Учасники команд, які посіли 1, 2, 3 місця в окремих видах змагань, нагороджуються медалями і дипломами КФВС МОН України, пам’ятними подарунками Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту. Переможці та призери І туру можуть бути нагороджені заохочувальними призами адміністрацій шкіл, відділів освіти, спонсорів тощо.
8. Фінансові витрати Витрати, пов’язані з організацією і проведенням І - ІІІ турів Фестивалю, здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів. Витрати на проведення ІУ туру Фестивалю здійснюються наступним чином: оплата проїзду учасників та представників команд до місця проведення Фестивалю та в зворотному напрямку, добові в дорозі – за рахунок сторони, що відряджає; проживання та харчування представників команд під час проведення змагань - за рахунок сторони, що відряджає; проїзд, добові в дорозі, проживання та харчування суддів і членів Всеукраїнського оргкомітету – за рахунок Комітету з ФВС МОН України; організація і проведення змагань, придбання кубків, медалей, дипломів для нагородження команд, нагрудних значків, вимпелів, плакатів, друкування інформаційних матеріалів – за рахунок Комітету з ФВС МОН України та Національного олімпійського комітету.
Під час проведення І-ІУ турів Фестивалю можливе залучення спонсорських коштів.
9. Оскарження результатів Результати змагань можуть бути оскаржені представником команди у письмовій формі до головної суддівської колегії не пізніше ніж за 30 хв. після закінчення змагань. Оскарження негайно розглядаються головним суддею або головною суддівською колегією змагань.
Додаток 1
Картка учасника Фестивалю
________________________________________________
(прізвище, ім’я та по батькові) Область__________________________________________
Загальноосвітній навчальний заклад_________________________ Клас___________
Керівник ________________________________________ (підпис, ініціали, прізвище)
М.П.
Додаток 2
Підсумковий протокол проведення І туру Всеукраїнського фізкультурно-патріотичного фестивалю школярів України “ Козацький гарт ”
Посадова особа відділу освіти районної державної адміністрації (виконавчий комітет міської ради) __________________________________ (підпис, ініціали, прізвище)
Додаток 3
Підсумковий протокол проведення ІІ туру Всеукраїнського фізкультурно-патріотичного фестивалю школярів України “Козацький гарт”
Начальник обласного (Кримського республіканського, Київського та Севастопольського міського) управління з фізичного виховання та спорту КФВС МОН України _______________________________ (підпис, ініціали, прізвище)
Додаток 4
Заявкана участь у ІІІ турі Всеукраїнського фізкультурно-патріотичного фестивалю школярів України “Козацький гарт ” від команди_______________________________________________________ _________________________________________________________________ (повне найменування загальноосвітнього навчального закладу)
(місцезнаходження: поштовий індекс, номер телефону, місто (село), район)
область __________________________________________________________
Усього допущено до змагань: _______________________________
Директор загальноосвітнього навчального закладу _______________________________ (підпис, ініціали, прізвище) М.П.
Начальник управління освіти і науки обласної (міської) державної адміністрації _______________________________ (підпис, ініціали, прізвище) М.П.
Начальник обласного (міського) управління з фізичного виховання та спорту КФВС МОН України _______________________________ (підпис, ініціали, прізвище) М.П.
Посадова особа медичного закладу _______________________________ (підпис, ініціали, прізвище) М.П.
Додаток 5
Умови виконання випробувань фізкультурно-патріотичного фестивалю школярів України “Нащадки козацької слави ”
Обладнання. Секундоміри, що фіксують десяті частки секунди, рівна бігова доріжка завдовжки 9м, обмежена двома паралельними лініями, за кожною лінією – 2 півкола радіусом 50см з центром на лінії, 2 дерев’яних кубики (5 х 5 см). Опис проведення випробування. За командою “На старт!” учасник займає положення високого старту за стартовою лінією. За командою “Руш!” він пробігає 9 метрів до другої лінії, бере один з двох дерев’яних кубиків, що лежать у півколі, повертається бігом назад і кладе його в стартове півколо. Потім біжить за другим кубиком, взявши його, повертається назад і кладе в стартове півколо. Результатом тестування є час від старту до моменту, коли учасник тестування поклав другий кубик у стартове півколо. Загальні вказівки і зауваження. Учасник виконує дві спроби, залік – по кращій. Кубик слід класти в півколо, а не кидати. Якщо кубик кидається, спроба не зараховується. Бігова доріжка має бути рівною, неслизькою.
Обладнання. Неслизька поверхня з лінією і розміткою в сантиметрах. Опис проведення випробування. Учасник випробування стає носками до лінії, робить замах руками назад, потім різко виносить їх уперед, відштовхуючись ногами, стрибає якомога далі. Результатом випробування є дальність стрибка в сантиметрах у кращій з двох спроб. Загальні вказівки і зауваження. Випробування проводиться відповідно до правил змагань зі стрибків у довжину з розбігу. Місце відштовхування і приземлення повинні бути на одному рівні.
3. Стрибки через скакалку (дівчата)
Обладнання. Секундомір, скакалка. Опис проведення випробування. Учасниця приймає вихідне положення (основна стійка) із скакалкою в руках (скакалка за спиною). За командою “Можна!” учасниця починає стрибки на двох ногах, обертаючи скакалку вперед. Результатом тестування є кількість стрибків за 30сек.
Загальні вказівки і зауваження. Дозволяється лише один підхід. Якщо скакалка заплуталась, учасниця, розплутавши її, може продовжувати стрибки до закінчення зазначеного часу.
4. Перетягування каната (хлопці)
Обладнання. Неслизька поверхня майданчика з лінією, що ділить майданчик на рівні частини. Канат повинен мати діаметр в межах від 10 до 12,5см і повинен бути без вузлів. Кінці каната мають бути обмотані; канат – з маркуванням: а) у центрі каната; б) дві стрічки на відстані 2,5м від центральної стрічки в обидва боки каната. Маркування стрічок має бути трьох різних кольорів. На старті тяги центральний маркер на канаті має бути поєднаний із центральною лінією на поверхні майданчика. Опис проведення випробування. Кожен член команди під час тяги повинен тримати канат двома руками (долоні обох рук повернені догори). Канат розташовується між тілом і верхньою частиною передпліччя. Стопи ніг знаходяться попереду колін. Кінцевий (якірний) у команді перепускає канат уздовж тіла діагонально через спину та протилежне плече, у напрямку із-за спини вперед. Залишки канату проходять під передпліччям іншої руки та звисають. Якірний захвачує канат обома руками долонями догори. Перший учасник здійснює захват каната якомога ближче до крайньої маркувальної стрічки. Учасники команди розташовуються з одного боку каната. За командою „Підхопити канат!” команди захвачують канат (як зазначено вище), ступні всією поверхнею стоять на землі. За командою „Натягнути!” канату надається достатнє натягнення. Кожний учасник має право виставити одну ногу вперед підбором або ребром черевика. „Центрування канату” здійснюється суддею, який встановлює канат так, щоб центральна маркувальна стрічка співпадала з центральною лінією на землі. За командою „Тяга!” починається саме перетягування канату. Команда „Закінчення тяги!” сигналізується свистком судді та оголошенням команди-переможця. Визначення результатів. Перемога зараховується, якщо перша маркувальна стрічка (від центральної) на канаті, перетне центральну лінію на землі. Загальні вказівки і зауваження. Змагання проводяться за олімпійською системою.
5. Естафета
Етапи естафети:
1 етап – 50 м – «перенесення вантажу» - (хл. 7 кл.); 2 етап – 50 м – «стрибки по купинах» - (дів. 8 кл.); 3 етап – 25 м – «переправа» - (дів. 5 кл., дів. 6 кл.); 4 етап – 50 м – «слалом» - (дів. 9 кл.); 5 етап – 50 м – «через паркан» - (хл. 8кл.); 6 етап – 25 м – «стрибунець» - (дів.7 кл.); 7 етап – 25 м – «повзунок» - (хл. 6 кл.); 8 етап – 50 м – «чехарда» - (хл. 9-10 кл.); 9 етап – 25 м – «снайпер» - (хл. 5 кл.); 10 етап – 50 м – «достав пакет» - (дів. 10 кл.) .
«Перенесення вантажу» - перенесення 2 набивних м’ячів вагою 1 кг кожний. Виконання вправи – м’ячі знаходяться на стартовій лінії; учасник – за лінією старту. «Стрибки по купинах» - на доріжці малюються в два ряди кола діаметром 30см на відстані 100см один від одного, ширина між рядами - 50см ( відстань між колами вимірюється від центру кола). Учасниця долає етап, стрибаючи з “купини” на “купину”. «Переправа» - дві учасниці знаходяться в середині гімнастичного обруча (діаметр обруча – 90см) обличчям один до одного. Після прийому естафети пересуваються до фінішу приставним кроком. «Слалом» - на доріжці встановлюються кеглі (стійки, кубики тощо) на відстані 3м одна від одної на ширині 1м. Учасниця долає відстань етапу, оббігаючи стійки. «Через паркан» - на доріжці через кожні 5м. встановлюються 6 перешкод висотою 80см. Перша перешкода встановлюється на відстані 15м від лінії старту. «Стрибунець» - учасниця долає етап, стрибаючи на одній нозі. Змінити ногу дозволяється лише один раз. «Повзунок» - на відстані 1м від стартової лінії встановлюється гімнастична лава (8м). Учасник, лежачи на животі, просувається по лаві за допомогою рук. Фінішує бігом. «Чехарда» - на доріжці малюється 10 позначок на відстані 3м одна від одної (перша позначка – на відстані 5м від лінії старту). Вихідне положення: перший учасник знаходиться на стартовій лінії, другий – на першій позначці, у положенні зігнувшись, руки на колінах, голова опущена. Після прийому естафети перший учасник, підбігши до другого, перестрибує його способом “ноги нарізно” і стає на другу позначку, і т.д. Учасники долають етап, перестрибуючи оди через одного (виконується 10 стрибків, відповідно до позначок). Естафету передає учасник, який прибігає на фініш етапу останнім.
«Футболіст» - на доріжці, через кожні 2 м. встановлюється 5 стійок ( перша стійка – на відстані 10 м. від стартової лінії) та один гімнастичний обруч, який лежить на доріжці на відстані 2 м. після п’ятої стійки. Футбольний м’яч знаходиться на стартовій лінії. Учасник виконує: - ведення м’яча по прямій лінії до першої стійки; - стійки обходить «змійкою»; - м’яч зупиняє в обручі; - фінішує бігом.
«Достав пакет» - учасниця долає відстань етапу до фінішу з пакетом (конвертом) у руках.
Примітка: - передача естафети вважається виконаною правильно, якщо учасник попереднього етапу перетнув лінію старту наступного етапу і торкнувся рукою до будь-якої частини тіла учасника наступного етапу; - якщо етап закінчують два учасника, то естафету передає учасник, який приходить останнім; - за порушення передачі естафети команда дискваліфікується; - за незначні порушення на етапах естафети нараховується штрафний час (0,2 сек.).
6. Конкурс знавців історії українського козацтва “Тільки тим історія належить, Хто за неї бореться й живе…”
Форма проведення конкурсу в І-ІІІ турах довільна і визначається суддівською колегією фестивалю. У фінальному ІV турі вікторина проводиться за тестовими завданнями з історії українського козацтва. Кількість запитань – 30. Контрольний час – 15 хв. Загальні вказівки і зауваження: Командам роздаються тестові запитання з трьома варіантами відповідей. Потрібно вибрати правильну і обвести кружечком відповідну букву варіанта: а); б) чи в) . За кожну правильну відповідь – 1 бал. Виправлення або кілька варіантів відповідей вважається за помилку. За 1хв. до закінчення, суддя інформує учасників. Переможець визначається за найбільшою кількістю правильних відповідей. При однаковій кількості правильних відповідей місця розподіляються за кращим часом.
7. Презентація команди “Не хилися, червона калино, маєш білий цвіт. Не журися, славна Україно, маєш добрий рід…”
Презентація команди – це представлення команди з використанням танцю, вокалу, художнього слова; демонстрацією володіння елементами козацького двобою, що розповідає про відродження та збереження традицій українського козацтва в регіоні, навчальному закладі. Тривалість презентації - до 5хв (враховуючи час на підготовку).
Загальні вказівки і зауваження: максимальна оцінка за презентацію – 10 балів. Тривалість виступу команди фіксується секундоміром. Переможець визначається за сумою балів і 5 членів журі. Критерії оцінювання: Представлення навчального закладу – інформація про навчальний заклад, населений пункт, регіон та зв’язок цього регіону з українським козацтвом; Український костюм та атрибутика – наявність українського костюму або стилізованого під українські предмети побуту, зброя, гетьманські клейноди, декорація та інше; Музичний супровід, спів – використання козацьких та народних пісень, маршів. Перевага надається грі на музичних інструментах та пісням, виконаним наживо; Хореографія – наявність хореографічних композицій, елементів українського народного танцю; Елементи козацького двобою – імітація битви зі зброєю, бойовий гопак; Артистичні здібності учасників – знання тексту, виразність читання, емоційність, пластика інше; Дотримання регламенту часу – за кожні 20 секунд, використані понад норму знімається 0,1 бала кожним членом журі. Примітка: презентація команд відбувається тільки за участю учнів. |
|
|