Зареєстровано Міністерством юстиції Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури 1. Медичне обстеження учнів у загальноосвітніх навчальних закладах (далі – навчальний заклад) проводиться в установленому законодавством порядку. 2. Медичний працівник навчального закладу на підставі довідки про стан здоров’я, в якій визначається група для занять на уроках фізичної культури, здійснює розподіл всіх учнів на групи для занять фізичною культурою (додаток 1). 3. Учні, які не пройшли медичного обстеження (рекомендованого додаткового обстеження), до навантажень на уроках фізичної культури не допускаються, про що повинні бути поінформовані їх батьки. 4. Наказом директора навчального закладу списки учнів, віднесених до підготовчої та спеціальної груп, затверджуються на поточний рік і доводяться до відома вчителів (викладачів) фізичної культури, класних керівників. 5. На підставі наказу класний керівник за участю медичного працівника навчального закладу оформлює Листок здоров’я, який знаходиться в журналі обліку навчальних занять (додаток 2). 6. У разі необхідності зміни щодо групи заносяться в Листок здоров’я класу з обов’язковим підписом класного керівника або медичного працівника навчального закладу. 7. Визначення гармонійності та рівня фізичного розвитку учнів проводиться з використанням стандартів фізичного розвитку. 8. Функціонально-резервні можливості серцево-судинної системи дітей визначаються в амбулаторно-поліклінічних закладах медичним працівником, результати проби вносяться до амбулаторної карти та довідки про дозвіл відвідування навчального закладу з визначенням групи для занять на уроках фізичної культури. 9. Визначення функціонально-резервних можливостей серцево-судинної системи проводиться за пробою Руфьє (додаток 3). Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури 10. Показання для проведення проби Руфьє після перенесеного гострого захворювання визначає лікар-педіатр або сімейний лікар залежно від особливостей індивідуального розвитку та перебігу хвороби. 11. У разі визначення зниження рівня функціональних можливостей серцево-судинної системи за відсутності клінічних проявів хвороби проводиться додаткове обстеження відповідного спеціаліста зі зміною групи для занять на уроках фізичної культури. 12. До спеціальної групи також відносять учнів, які мають дефекти опорно-рухового апарату і не можуть займатися за загальною програмою. 13. Після перенесення гострих захворювань, оперативного втручання чи травмування на період реабілітації учні тимчасово зараховуються за призначенням лікаря до підготовчої групи, оскільки повне звільнення від фізкультури призводить до явищ гіпокінезії з несприятливими для організму наслідками. Оцінювання у цей період проводиться згідно з навчальними програмами груп. 14. За місяць до закінчення терміну перебування учня в спеціальній або підготовчій групі класний керівник письмово повідомляє учня та його батьків про необхідність проходження повторного медичного огляду з метою визначення групи для занять фізичною культурою. Перші визначення групи для занять на уроках фізичної культури проводяться при поглибленому обстеженні дитини перед вступом до навчального закладу. Терміни відновлення допуску учнів до фізичних навантажень після перенесених захворювань і травм зазначені у додатку 4. Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури Директор Департаменту материнства, дитинства та санаторного забезпечення МОЗ України Р.О. Моісеєнко Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури Директор Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України О.В. Єресько Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури Додаток 1 до Інструкції про розподіл учнів на групи для занять Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури на уроках фізичної культури Характеристики груп для занять на уроках фізичної культури та особливості організації занять з учнями в навчальних закладах
Продовження додатка 1
Директор Департаменту материнства, дитинства та санаторного забезпечення МОЗ Р.О. Моісеєнко Директор Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури МОН О.В. Єресько Додаток 2 Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури до Інструкції про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури Листок здоров’я
Директор Департаменту материнства, дитинства та санаторного забезпечення Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури МОЗ Р.О. Моісеєнко Директор Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН О.В. Єресько Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури Додаток 3 до Інструкції про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури Методи діагностики функціонального стану серцево-судинної системи дітей шкільного віку Методика проведення функціональної проби Руфьє: Учень повинен виконати 30 присідань з витягнутими вперед руками протягом 45 с. Учневі пропонують самостійно і голосно проводити рахунок („один“, „два“ і т.ін.), що дозволяє уникнути затримки дихання. Після 3-5 хв. відпочинку, у положенні сидячи, в обстежуваного підраховують пульс кожні 15 с., доки не буде отримано 2-3 однакові цифри. Отримані дані записують до протоколу, і пропонується виконати навантаження. Під час виконання проби необхідно стежити за збереженням стандартних умов виконання навантаження, за зовнішніми ознаками втоми дитини. Після закінчення присідань учень сідає і проводиться підрахунок пульсу за перші 15 с. першої хвилини відновлення та за останні 15 с. першої хвилини відновлення. Оцінку функціональних можливостей серцево-судинної системи проводять за індексом Руфьє (ІР), що розраховується за формулою , де: ЧСС1 – пульс за 15 с. у стані спокою; ЧСС2 – пульс за перші 15 с. першої хвилини відновлення; ЧСС3 – пульс за останні 15 с. першої хвилини відновлення. Рівні функціонального резерву серця визначаються з урахуванням п’яти градацій: Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури менше 3 – високий рівень; 4 – 6 – вище середнього (добрий); 7 – 9 – середній; 10 – 14 – нижче середнього (задовільний); більше 15 – низький; ЧСС – частота серцевих скорочень. Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури Директор Департаменту материнства, дитинства та санаторного забезпечення МОЗ Р.О. Моісеєнко Директор Департаменту загальної Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури середньої та дошкільної освіти О.В. Єресько МОН
|
|
|