№
|
Зміст навчального матеріалу
|
Вид практичних завдань
|
Тема 1. Інформація. Інформаційні процеси та системи (2 год.)
|
1
|
Інформатика. Інформація та її властивості.
Інформатика. Інформаційні процеси.
Інформація. Інформаційні повідомлення. Види інформаційних повідомлень. Властивості інформації.
Способи оцінювання кількості інформації. Довжина двійкового коду.
Об’єкти та їх властивості.
|
Експериментально-дослідна робота № 1 «Методи обробляння інформації»
Експериментально-дослідна робота № 2 «Визначення кількості інформації суб’єктивним способом»
|
2
|
Інформаційні системи та інформаційні технології.
Інформаційна революція. Інформаційна система. Принципи класифікації інформаційних систем.
Інформаційні технології. Етапи розвитку інформаційних технологій.
Сфери застосування інформаційних технологій.
Інформаційна культура та інформатична компетентність.
|
|
Тема 2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год.)
|
3
|
Історія розвитку обчислювальної техніки. Покоління ЕОМ.
Історія обчислювальної техніки
Структура комп’ютера за фон Нейманом. Архітектура комп’ютера.
|
|
4
|
Характеристика основних вузлів комп’ютера.
Процесор. Пам’ять. Пристрої введення інформації.
Правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером
|
Практична робота № 1
«Робота з маніпулятором миша та клавіатурним тренажером»
|
5
|
Пристрої виведення інформації. Мультимедійне обладнання.
Відеосистема комп’ютера.
Інші пристрої виведення інформації.
Мультимедійне та комунікаційне обладнання.
|
|
6
|
Підсумковий урок теми № 1 та № 2
|
|
Тема 3. Системне програмне забезпечення (7 год.)
|
7
|
Програмне забезпечення. Операційні системи. Основні елементи ОС Windows.
Призначення та види програмного забезпечення.
Операційні системи. Призначення та класифікація операційних систем.
Базові поняття операційної системи Windows.
Елементи вікон налаштування параметрів і особливості роботи з різними типами вікон та їх елементами.
Виділяймо групи об’єктів.
|
|
8
|
Збереження даних на комп’ютері. Файлові системи.
Запуск програм на виконання. Файли та папки.
Файлові системи.
|
Практична робота № 2
«Робота з інтерфейсом користувача операційної системи Windows»
|
9
|
Працюймо з об’єктами операційної системи Windows.
Створюймо та видаляймо об’єкти.
Копіюймо та переносимо файли та папки.
|
Практична робота № 3
«Робота з об’єктами файлової системи»
|
10
|
Установлюймо та видаляймо програми.
Установлюймо та видаляймо програми за допомогою Панелі керування.
Установлюймо та видаляймо програми за допомогою програм інсталяції та деінсталяції.
|
Експериментально-дослідна робота № 3 «Установлення та вилучення програмних продуктів»
|
11
|
Використовуймо довідку операційної системи.
|
Практична робота № 4
«Пошук інформації на комп’ютері»
|
12
|
Додаткові можливості операційної системи.
Спеціальні можливості операційної системи:
- Пошук та виправлення помилок на диску.
- Очищення дисків.
- Дефрагментація дисків.
- Відновлення системи.
|
Виконання індивідуальних рівневих практичних завдань
|
13
|
Підсумкове заняття з теми «Системне програмне забезпечення» (комбінована форма проведення)
|
|
Тема 4. Службове програмне забезпечення (3 год.)
|
14
|
Комп’ютерні віруси та антивірусні програми.
|
Практична робота № 5
«Захист комп’ютерів від вірусів»
|
15
|
Форматування та записування дисків. Архівування та розархівування даних.
Форматування дисків. Записування інформації на оптичні носії.
Архівування та розархівування файлів.
|
|
16
|
Підсумкова практична робота з тем «Системне та службове програмне забезпечення» на комп’ютері.
|
Практична робота № 6
«Архівування та розархівування даних»
|
Тема 5. Комп’ютерні мережі (6 год.)
|
|
5.1. Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі (3 год.)
|
|
17
|
Комп’ютерні мережі. Принципи побудови та основні поняття локальних мереж.
Причини виникнення та історія створення комп’ютерних мереж.
Основні поняття комп’ютерних мереж. Локальна та глобальна комп’ютерні мережі: спільне та відмінне.
Топологія комп’ютерних мереж. Пакети даних та протоколи.
|
|
18
|
Основи роботи в локальній мережі.
Робочі групи та домени. Перевірка під’єднання до мережі. Мережне оточення.
Надання доступу до ресурсів. Спільне використання файлів та папок.
Віддалене керування комп’ютером.
|
|
19
|
Урок виконання практичних завдань на комп’ютері.
|
Практична робота № 7 «Спільне використання ресурсів локальної мережі»
|
|
5.2. Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті (3 год.)
|
|
20
|
Виникнення та принципи функціонування Інтернету. Всесвітня павутина.
Причини виникнення Всесвітньої мережі. Принципи, покладені в основу функціонування Інтернету.
Всесвітня павутина. Призначення браузера.
Основи навігації у Всесвітній павутині.
|
Експериментально-дослідна робота № 4 «Основи навігації у Всесвітній павутині»
|
21
|
Пошук у Всесвітній мережі.
Призначення пошукових систем. Принципи пошуку інформації.
Правила роботи з пошуковою системою.
Найпоширеніші служби Інтернету.
|
Практична робота № 8
«Пошук інформації в Інтернеті»
|
22
|
Підсумковий урок з теми «Комп’ютерні мережі»
|
Виконання рівневих практичних завдань
|
Тема 6. Основи роботи з текстовою інформацією (4 год.)
|
23
|
Основи роботи з текстом.
Програмні засоби готування текстових документів: призначення та класифікація.
Знайомство з текстовим процесором MS Word.
Використання довідкової системи текстового процесора.
|
Практична робота № 9 «Уведення, редагування та форматування тексту»,
І частина «Уведення тексту та збереження текстового документа»
|
24
|
Редагування та форматування текстів у текстовому процесорі MS Word.
|
Практична робота № 9 «Уведення, редагування та форматування тексту»,
ІІ частина «Форматування тексту»
|
25
|
Деякі корисні можливості роботи з текстовими документами.
Перевірка правопису.
Пошук та автоматична заміна текстових фрагментів.
Робота з кількома документами.
|
Практична робота № 10
«Робота з текстовими фрагментами»
|
26
|
Підсумковий урок теми (комбінована форма проведення)
|
Виконання індивідуальних та групових рівневих завдань на комп’ютері, комп’ютерне тестування
|
Тема 7. Комп’ютерна графіка (7 год.)
|
27
|
7.1. Засоби переглядання й перетворювання графічної інформації (1 год.)
Поняття комп’ютерної графіки. Растрові та векторні зображення та їх властивості.
Колірні системи.
Найпоширеніші графічні формати.
Засоби переглядання зображень та перетворювання графічних форматів.
|
|
|
7.2. Основи растрової графіки (3 год.)
|
|
28
|
Перше знайомство з графічним редактором Adobe Photoshop.
Основні можливості та переваги растрового редактора Adobe Photoshop. Знайомство з інтерфейсом редактора.
Роздільна здатність та глибина кольору.
Створювання, відкриття та збереження файлів у редакторі Adobe Photoshop. Визначання та змінення розмірів зображення.
Виділяймо геометрично правильні частини зображення.
|
Експериментально-дослідна робота № 5 «Відкриття та збереження документів»
Експериментально-дослідна робота № 6 «Виділяймо геометрично правильні частини зображення»
|
29
|
Виділяймо та перетворюймо довільні області зображення.
Виділяймо замкнений контур за допомогою групи інструментів Лассо.
Призначення та використання інструментів Перемещение та Рука. Трансформація виділеної області.
Знайомство з інструментами малювання та зафарбовування.
|
Експериментально-дослідна робота № 7 «Знайомство з інструментами виділяння довільної області зображення»
Експериментально-дослідна робота № 8 «Створення фотомонтажу»
|
30
|
Інструмент Волшебная палочка. Шари зображення та правила роботи з ними. Додавання тексту.
Призначення та використання інструменту Волшебная палочка.
Шари зображення. Робота із шарами.
Робота з текстом.
|
Експериментально-дослідна робота № 9 «Основи роботи з інструментом Волшебная палочка»
Експериментально-дослідна робота № 10 «Робота із шарами зображення»
|
|
7.3. Основи векторної графіки (3 год.)
|
|
31
|
Перше знайомство з графічним редактором CorelDRAW. Об'єкти та дії з ними.
Елементи вікна редактора CorelDRAW. Об’єкт та його характеристики. Дії з об’єктами. Змінюймо масштаб переглядання зображення. Змінюймо колір заливки та контуру об’єкта.
|
Експериментально-дослідна робота № 11
«Дії з об’єктами»
|
32
|
Створюймо та редагуймо прості фігури.
Створюймо прості фігури. Редагуймо заливку об’єктів.
|
Експериментально-дослідна робота № 12 «Малювання простих фігур»
|
33
|
Малюймо лінії т а змінюймо їх абрис.
Малюймо лінії. Редагуймо абрис об’єктів. Робота з текстом.
|
Експериментально-дослідна робота № 13 «Малювання ліній та змінювання їхнього абрису»
Експериментально-дослідна робота № 14 «Робота з текстом»
|
34
|
Підсумковий урок з теми «Комп’ютерна графіка»
|
Практична робота № 11
«Створення растрових зображень»
Практична робота № 12
«Створення векторних зображень»
|
35
|
Підсумковий урок курсу «Інформатика. 9 клас» (комбінована форма проведення)
|
|